بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین و به نستعین
وقتی به تاریخی دینی بشر مراجعه می کنیم پیامبران و پیروان ادیان گذشته آسمانی مقر به این بودند که دین ما کامل نیست و منتظر آخرین فرستاده باشید و هر کدام به نوعی پیروان خود را از آمدنش با خبر می ساخت و این روند و سیر در همه ادیان آسمانی وجود داشته.
اما با ظهور اسلام این آرزو و وعده پیامبران لباس عمل به تن نموده و ظهور و بروز پیدا نمود هرکسی که وارد اسلام شده از هر قبیله و کشور و سرزمینی به دین کامل دست یافته و دنبال دین کامل نخواهد بود بلکه تنها عمل به دستورات الهی است که مقامات هرمؤمنی را نشان خواهد داد.
بحث اکمال دین در اسلام هم مطرح شده با قید امامت یعنی آن چیزی که اسلام با آن کامل می گردد و جای تردید و تشکیک ندارد و خداوند هم در قرآن از آن به اکمال دین تعبیر نموده است آن پایه و اساس امامت است و نه غیر آن.
در قاموس بشریت آنچه او را از سایر حیوانات جدانموده است دین است آنهم دین کامل. و این دین کامل با ظهور خاتم الانبیاء آغاز شده و با امامت ائمه معصومین از امام امیر المومنین علی علیه السلام تا امام عصر مهدی موعود پایان می یابد. در سایه امامت تبعیض، ظلم ، جور و ستم نخواهد بود.
به این اقرار بزرگ توجه کنیم: امام علی علیه السلام فرمودند: اگر تمام اقالیم هفت گانه را به من بدهند تا پر کاهی از دهان مورچه ای از جهت ستم بردارم این کار را نخواهم کرد. این سخن و عمل ظریف است چرا که در نگاه دنیایی ما مورچه چه هست پر کاه به حساب نمی آید. اما وقتی حجت خدا با علم الهی می خواهد سخن بگوید جایگاهش معین می گردد. که ظلم نمی کند.
آنان که از او پیروی می کنند باید هم اینگونه باشند.
خلاصه روز غدیر روزی است که انسان به کرامت انسانی آسمانی خود رسید با آن مجاهدات، جای پیامبر خوابیدن، در جنگ با مشرکین هراس نداشتن، در قلعه خیبر مبارزه کردن، در روز خندق دعای پیامبر و رضایت آن حضرت و خداوند تبارک و تعالی را بدست آوردن و و در بعد از پایان عمر ظاهری پیامبر رحمت صبر نمودن تا به اصل اسلام آسیبی نرسد، این ها همه برای کرامت انسانی آسمانی است. کسی بتواند همه آنچه امام همام علی علیه السلام انجام داده را انجام بدهد او انسان کامل است و به کرامت انسانی آسمانی رسیده و تردیدی درآن نیست.
غدیر حادثه کوچکی نیست تا در شادی خلاصه شود و شیرینی. غدیر یعنی بهرمندی کامل بشریت از فیض الهی تا پایان عمر جهان هستی و این عید احیا کردن دارد.
به نظر ما غدیر تجسم همه تاریخ اسلام است یعنی آنهایی که غدیر را برپامی کند و در صدد احیای آن هستند آنها می خواهند بشریت هر دوره به کرامت انسانی آسمانی برسند در تارو پود دنیا گیر نکنند.
پرده غدیر دو چهره دارد چهره دوستان و پیروان تا پای جان خود می ایستند و در صدد برگزاری آن هستند و آن از روز 18 ذی الحجه سال دهم هجرت (سال آخرین حج پیامبر اسلام صلی الله علیه و اله وسلم)، با بالا آمدن دست ولی خدا امیرالمومنین علی علیه السلام توسط دستان پیامبر رحمت در سرزمین بین مکه و مدینه به نام غدیر خم ،آغاز شده تا بعداز قیام مهدی فاطمه همچنان آن دست هدایت گر خواهد بود.
چهره دیگر غدیر به دشمنان و منکران آن برمی گردد که در طول تاریخ غدیر کم نبودند و هر چه خواستند این نور راخاموش کنند نتوانستند نور الهی را از بین ببرند. آنها به بالاترین خلعت خالق هستی و انسان یعنی همان کرامت انسانی آسمانی پشت نموده و خود را به فنا داده و می دهند
امید است که ما بتوانیم این کلام پیامبر رحمت که فرمود« من کنت مولا فهذا علی مولا» را به گوش جهانیان برسانیم تا همگان از کرامت انسانی آسمانی برخوردار گردند.
روز عید الله الاکبر عید غدیر را به ساحت مقدس رسول خدا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و فرزند برومندش حضرت مهدی قائم آل محمد و همه مراجع اعظام و رهبر معظم انقلاب و شیعیان جهان تبریک و تهنیت عرض نموده و به امید اینکه خداوند ما را از شیعیان واقعی آن حضرت قرار دهد.
الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین علی و ایمة المعصومین علیهم السلام.
اللهم صل علی محمد و آل محمد.